Na OŠ Brežice smo v okviru pridobljenega projekta Micro:bit na šoli učencem omogočili, da so razvijali računalniško mišljenje z uporabo micro:bitov. To so majhni računalniki, ki mladim ne glede na obstoječo raven znanja omogočajo ustvarjalno spoznavanje tehnologije in programiranja. Vsak BBC micro:bit je opremljen s procesorjem, 25 lučkami LED, z dvema gumboma, s 25 pini, tipali za svetlobo, temperaturo in premikanje, podporo za brezžično komunikacijo ter z vmesnikom USB.

Učenci so prve korake v programiranje naredili v okolju Scratch (https://scratch.mit.edu/), kasneje pa so nekateri delali tudi v okolju na spletni strani microbit.org (https://makecode.microbit.org/#editor).

Učenci 3. razreda so v sklopu dejavnosti Muziciraj z mano (Orffova skupina) v razširjenem programu spoznavali micro:bit v povezavi z glasbo. Naredili so program, ki je zaigral pesmi, ki se jih učijo igrati na Orffove instrumente. Iz dostopnih materialov (karton, alu-folija, barvni listi, pisala, lepilo …) so izdelali klavir. Povezali so ga z micro:bitom ter naredili program, ki poskrbi, da ob pritisku določenega gumba zaigra točno določen ton. Vmes so se učenci učili tudi dvojiškega sistema števil – zato, da so lažje razumeli delovanje povezave tipk s točno določenimi deli folije. S tremi pini smo povezali tri trakove folije in tako lahko tvorili sedem različnih tonov – ter enega (000) za tišino.

Učenci 2. in 3. triade so micro:bit povezali z okoljem Scratch (https://scratch.mit.edu/) in ustvarjali igre (plutje po reki, dirka z avtomobili, izogibanje žogi …). Micro:bit kot samostojno orodje (z ustvarjanjem v okolju microbit na spletni strani https://makecode.microbit.org/#editor) pa so uporabljali za aktivnosti: ugani število, resnica ali izziv, igralna kocka, kamen-škarje-papir, prikaz temperature v stopinjah C in stopinjah F, štoparica ter odštevalnik časa, mirna roka, seštevanje/odštevanje do 20, poštevanka, semafor.

Učenci OŠ PP NIS (7 učencev) so pri tehniki in tehnologiji sestavljali preproste modele kompletov Fischertechnik, ki so upravljani z micro:biti.

Nekateri učenci so se s programiranjem ter tako razvojem računalniškega mišljenja srečali prvič, drugi so imeli že nekaj izkušenj (ker so prejšnja leta obiskovali predmet računalništvo v 2. triadi) in zato lahko na pomoč priskočili ostalim. Z različnimi krajšimi (npr. aktivnost igralna kocka) in tudi večtedenskimi projekti (ustvarjanje igre v okolju Scratch v povezavi z micro:biti) so učenci izkazovali napredek v znanju, računalniškem mišljenju, reševanju problemov in odločanju, kritičnem mišljenju. Bili so ustvarjalni ter inovativni. Ker so skupine pri pouku računalništva velike (28 učencev), število naprav pa manjše (do 15), so veliko delali v parih in tudi trojicah ter zato napredovali v medosebnih veščinah oz. v sporazumevanju ter sodelovanju.

Kljub zaključku projekta bomo z uporabo micro:bitov nadaljevali tudi v prihodnje.

Vabljeni k ogledu slikovnega ter video materiala na naslednji povezavi: http://url.sio.si/Gfe

Nataša Kermc, koordinatorica projekta

Dostopnost